« …ο Λεμός είναι ένας πρωτοπόρος, εμψυχωτής, που κατέχει την ιδιαίτερη ικανότητα – και σαν μαγική δύναμη - να μαγνητίζει το περιβάλλον του …», αναφέρει ο Άλκης Θρύλος («Νέα Εστία» Ιούνιος 1949). Αμέτρητες είναι οι πρωτοποριακές θεατρικές του ενέργειες και κατακτήσεις. Πρωτόβγαλτος ακόμη στο επάγγελμα, τολμά να στήσει θέατρο με νέους συναδέλφους του, σε μια προσφυγική φτωχογειτονιά, στη Δραπετσώνα (καλοκαίρι 1940). Το ίδιο πείραμα το επαναλαμβάνει μέσα στην Κατοχή ( καλοκαίρι 1941), σε μια άλλη απομακρυσμένη υποβαθμισμένη περιοχή στην «Νανά», Λεωφόρος Βουλιαγμένης. Το ίδιο πάλι στη Αίγυπτο τον καιρό του πολέμου, καλύπτοντας τις θεατρικές ανάγκες του ελληνισμού της Αιγύπτου. Στην Κύπρο βάζει τις ρίζες ανάπτυξης και εδραίωσης του πρώτου επαγγελματικού Κυπριακού Θεάτρου.

Ο Λεμός όπου βρεθεί ανακαλύπτει χώρους που τους μετατρέπει σε θέατρα. Ορμητικός, προκλητικός στις επιδιώξεις του, κατορθώνει να γοητεύει πρωτογενές παρθένο θεατρικό κοινό και να του προτείνει ανανεωτικές θεατρικές φόρμες, όπως παραστάσεις σε μορφή λαϊκού πανηγυριού. Ξεκίνημα «Αρχαίο Θέατρο Άργους» 1955, με κορύφωμα την ιστορική πρωτοποριακή έρευνα για την ανακάλυψη και προβολή των νέων θεατρικών δυνάμεων στα «Διονύσια» της Καλλιθέας (1947 -1950) και βέβαια τη δημιουργία του «Οργανισμού Ελληνικού Θεάτρου Αμερικής» (1957-1967). Αυτά και άλλα παραλειπόμενα αναφέρονται αναλυτικά στη συνέχεια που ακολουθεί.
ÁíáæÞôçóç ÁíáæÞôçóç ÁíáæÞôçóç ÁíáæÞôçóç ÁíáæÞôçóç ÁíáæÞôçóç ÁíáæÞôçóç